o nama

Udruga Siva zona uključuje 9 članova, ostvaruje bogat međunarodni galerijsko-izložbeni program od 2006. godine u gradu Korčuli i na drugim lokacijama, te se bavi umjetničkim i znanstvenim istraživačkim projektima.

siva) (zona, prostor suvremene i medijske umjetnosti nastoji pozitivno redefinirati poziciju kulturne periferije otoka na kojem djeluje, shvaćajući kulturu u proširenom smislu što uključuje i svakodnevne prakse, kulturnu i umjetničku produkciju sagledane u širem društvenom i političkom kontekstu.

Osnovni sadržaj djelatnosti je podupiranje i promicanje suvremenog audio i vizualnog jezika urbane kulture te one s perifernih kulturnih pozicija, poglavito u Mediteranske regiji, podržavanje i pomaganje umjetnosti koja kao svoj izraz koristi jezike suvremene umjetnosti, medijsku kulturu i nove tehnologije (čl. 11. Statuta udruge).

Misija na lokalnom nivou je povezivanje lokalnog stanovništva kroz kulturne sadržaje i unapređenje likovne i medijske kulture otoka Korčule kao i koordinacija otočke mreže kulturnih institucija kor::net.
Misija na regionalnom i međunarodnom nivou je stvaranje i poticanje kulturne politike otoka prema suvremenim oblicima kreativnog izražavanja.

Među dugoročnim prioritetima je razvijanje međunarodne suradnje u Mediteranskoj regiji, djelovanje u lociranim poljima izvaninstitucionalne kulture, umjetničke produkcije, nezavisne znanosti i društvenog razvoja prema vrijednostima civilnog društva.

Udruga nastoji aktivno uključiti suvremeno lokalno i međunarodno stvaralaštvo u postojeće okvire tzv. kulturnog turizma koji se uglavnom oslanja na tradicionalne sadržaje. kulturne baštine.  Istovremeno stvaramo kritički diskurs s ciljem društvene transformacije ka civilnom, pravednijem, osvještenijem društvu ravnopravnih subjekata.

Program se razvija preko programskih linija, koje se odnose se na aspekte ljudskog djelovanja promatranih kroz prizmu suvremene umjetnosti i kulture: održivost, ekonomiju i kontekst. Prezentacije domaćih i međunarodnih programa likovne i medijske umjetnosti razvijane su preko programskih linija:

1. Perpetuum mobile - energija i prehrana;
2. Novi materijalimi (materijalnost signala i informacija);
3. Povijest suvremenosti i

4. Kritički turizam.
Više o programskim sjernicama ovdje.

 

Projekti u galerijskom prostoru propituju međuprostor između „white cubea“ i „black boxa“, jedne od inspiracija imenovanja udruge siva) (zona. Primjeri su produkcija radova Fotovideo fotografa Borisa Cvjetanovića, video klipova snimljenih fotoaparatom, koji ne spadaju niti pod video niti pod fotografiju, već u prostor između. Izložbe uz tradicinalne medije često predstavljaju radove koji su u cijelosti ili djelomičmo ostvareni u reproduktivnim medijima, kao što su video (Ivan Faktor, Alban Muja, Lemeh 42, Samuel Cepeda, Dalibor Martinis, Marina Zukrov, Thomson i Craighead, Špela Petrič), generativni video (Špela Petrič i Miha Turšič), interaktivni video (Ivan Marušić Klif), AR projekti (Shannon Novak), hologrami (Alexei Blinov) te raznim drugim umjetničkim formama, kao npr. bio-umjetnosti (Ian Clothier i Andrew Hornblow, Anne Marie Maes).

Galerijski performansi variraju od tradicionalnijih (Slaven Tolj) do krajnje eksperimentalnih na rubu znanosti i umjetnosti, kao što je performans koji se deset dana izvodio za po troje ljudi u smjenama: Sonolevitacija (Dmitry Gelfand i Evelina Domnitch), gdje se zvukom levitiraju zlatni listići koji se, ozvučeni, koriste kao instrument za zvučni performans.
Ostvarena je serija instalacija u javnom prostoru, od tradicionalnijih (
Satelite Dražena Vitolovića, skulptura postavljena na fasadi zgrade u povijesnoj jezgri), serije plakata Old and depressive anonymous is looking for a permanent display place in some nice new art museum space Gorana Trbuljaka postavljenih u javnom prostoru namjenjenom oglašavanju (uz međunarodnu mail-art akciju), video instalacija (Lanterna Joška Baćea, video svjetionik na punti Sv. Nikole, koja se promatra s mora te projekcija filma Zahod Mihovila Pansinija, na lokaciji gdje je snimljen film 1963. godine), svjetlosnih instalacija u urbanoj jezgri grada (Sandro Đukić, cijela kuća s crvenim osvijetljenim prozorima), do robota koji prosi na ulici (Sašo Sedlaček) i izložbe zvučne umjetnosti pod vedrim nebom (Radio-astronomy, zvučna slika svemira umjetničke grupe Radioqalia, interaktivna prostorno zvučna instalacija Rezonanca (Zvono) Hrvoja Hiršla postavljena u crkvi Sv. Petra, interaktivna generativna audio instalacija o komunikaciji insekata Brickets Pierrea Proskea).
Potiču se interdisciplinarni projekti, poput produkcije rada Andreje Kulunčić
Komercijalizacija povijesti, koji propituje srednjovjekovni statut grada Korčule. a odvijao se na štandovima s jeftinom robom, gdje su korisnici dobivali suvenir u zamjenu za video intervju.
Programi poput Teorijski filmovi Transfera, koji su predstavljaju teoriju u obliku video umjetnosti napravljenu za TV medij i peripetički performans Što je povijest? Hommage Praxisu, grupi Praxis i Korčulanskoj ljetnoj školi Armina Medoscha propituju performativnu stranu teorije.

Ostvareno je nekoliko međunarodnih suradnji i izložbi izvan Korčule: Trans Adriatic Grey Area, u suradnji s projektom Lampo, Peskara, 2012., Concretely Immaterial, i New Materialisms grupne izložbe paralelno u dva prostora u Korčuli i Škotskoj 2010. i 2015. u suradnji s HICA Highland Institute for Contemporary Art, Inverness-shire, te 2016. u Institutu za suvrememu umjetnost u Zagrebu.

Siva zona poziva i goste - kustose koji ostvaruju izložbene projekte u Korčuli. Do sada su sudjelovali Stefan Rusu, Dunja Blažević / PRO.BA production (Centar za suvremenu umjetnost, Sarajevo), Ana Peraica, KONTEJNER | biro suvremene umjetničke prakse i Sarah Cook, i Geoff Lucas, Ivana Meštrov / Slobodne veze, Branka Benčić i Aleksandra Sekulić, Barbara Borčić (Insititut za suvremenu umjetnost Ljubljana) i Annick Buraud. 

 

facebook

e-mail

 

Intervju sa Darkom Fritzom, Zarez, 2014.