New Materialisms (Station 3.3)
ponedjeljak - subota 9 - 18.30 h, nedjelja 11 - 14.15 h
ulaz slobodan
Rezonanca (Zvono), zvučna je instalacija koja problematizira odnos objekta, prostora i publike. Rezonantna frekvencija cijevi koja se nalazi u sredini prostorije je 140Hz. Audio zvučnik koji se nalazi u centru čelične cijevi kontinuirano reproducira ton od 140Hz koji stimulira cijev da vibrira i proizvodi svoj vlastiti ton. Vibracije cijevi su u interakciji s prostorom, što uzrokuje refleksije zvuka i smjene u tonu, ovisno o poziciji posjetitelja u prostoru.
Kompozicija pod nazivom “Interferencije” je specifično skladana za zvučnu instalaciju Rezonanca (Zvono), dva audio generatora (204c hp) i audio mikser. Rad pozicionira izvođača u ulogu katalizatora između publike, objekta i prostora. Izvođač manualno regulira sinusoidne frekvencije od 110-140 Hz emitirane iz objekta, tempo izmjena frekvencija je kontroliran od strane izvođača što izaziva postepeno ispreplitanje sinusoidnih valova, odnosno interferencije u prostoru.
Dio izložbe New Materialisms (station 3).
Projekt New Materialisms kroz višegodišnju seriju izložbi i predavanja reflektira povijesno divergentne umjetničke prakse konkretne i konceptualne umjetnosti i s njima povezana diskurzivna polja definirana tijekom 1960-ih. Projekt propituje razumijevanje istih kroz prizmu postmedijskih suvremenih pristupa umjetnosti i post-digitalne uvjetovanosti naše svakodnevice, pri čemu je digitalnošću prožet skoro svaki aspekt društvenosti. New Materialisms teži formirati dijaloge između značajnih autora konkretne i konceptualne umjetnosti i suvremenih praktičara koji djeluju u post-medijskom kontekstu s pretpostavkom oblikovanja estetskog iskustva kao značajnog mehanizma djelatnog u procesu stvaranja fizičkog svijeta.
Program je podržava: Ministarstvo kulture RH, zaklada Kultura Nova, Grad Korčula, Dubrovačko -Neretvanska županija i Župa sv. Marka.
O autoru
Hrvoje Hiršl je umjetnik, istraživač i dizajner. Njegovi umjetnički projekti na razmeđu su diskursa suvremene i medijske umjetnosti, a glavne teme kreću se od materijalnosti umjetničkog objekta preko dekonstrukcije njegove aure i granica sustava do složenih sustava i kibernetike te njihova utjecaja na umjetničke pokrete koji se javljaju od 50-ih i 60-ih godina nadalje, kao što su minimalistička i konceptualna umjetnost.