Jedan objekt(ivan) svijet – tri filma iz Sixpacka

Siegfried Fruhauf, Rainer Kohlberger, Ralo Mayer
11. 10. 2020. - 13. 10. 2020.
Kustos/i: Gerald Weber
U suradnji sa: Kratki utorak, Hrvatski filmski savez, Zagreb
Potpora: Austrijski kulturni forum, Zagreb

Kino dvorana Centra za kulturu Korčula, Kino Tuškanac, Zagreb
11.10. 2020. u 20h
Kino dvorana Centra za kulturu Korčula
Obala korčulanskih brodograditelja bb, Korčula

13.10.2020. u 21 sat
Kino Tuškanac, Tuškanac 1, Zagreb

Program:

Water and Clearing / Voda i raščišćavanje, Siegfried Fruhauf, 2018, 5 min

It hast to be lived once and dreamed twice / Treba biti proživljeno jednom i odsanjano dva puta, Rainer Kohlberger, 2019, 29 min

Extra-Terrestrial Ecologies (Retroflectors: the astronaut, the robot, the alien) /

Vanzemaljske ekologije (Retroflektori: astronaut, robot, vanzemaljac), Ralo Mayer, 2018, 43 min

Svi filmovi su producirani od strane samih umjetnika. Distribucija: sixpackfilm.
sixpackfilm je produkcijska i distributerska kuća osnovana 1990 kao neprofitna organizacija. Misija sixpackfilma je promocija austrijskog filma i video umjetnosti u Austriji i inozemstvu.


Jedan objekt(ivan) svijet

Fantomska vožnja žičarom.  Vjedro je prenešeno na točku na kojoj je napunjeno, a potom ispražnjeno. Siegfried Fruhauf umontirava sličicu po sličicu imaginarija s okolnih polja i šuma, puno oblikovanje zvuka, naglo zasljepljivanje između boja i visoko-kontrastnih crno-bijelih formi oblikuje audiovizualnu studiju koja reformatira naše perceptivne moći. Čini se kao da sama priroda drži kontrolu nad dramaturgijom.

Ono što je zajedničko različitim teoretskim promišljanjima Novog materijalizma je nadilaženje svojevrsnog antropocentrizma, koji se koristi kao baklja superiornosti ljudske vrste nad prirodom i planetom.

Kraj doba kojim dominira ljudska vrsta postaje vidljiv i očit kroz recentne krize, od globalnih klimatskih promjena do robota i drugih post-humanih entiteta koje tvorimo. Osim političkih implikacija, umjetnici također prihvaćaju kritičke pozicije, pomičući se od ljudskog centrizma ka jednakosti među svim životnim oblicima. Ali što određuje “život”?

Rainer Kohlberger koncipirao je svoj rad kao post-apokaliptični SF film. Priča je to o neumoljivoj hegemoniji umjetne inteligencije, o umu i tijelu,  elektricitetu i računalu, spiritualnosti i tehnologiji, kao i prastarom narativu o ljubavi i strahu te pitanju identiteta.

Konačno, duhovit esej Rala Mayera, natopljen asocijacijama, prelazi materijalima koji izgledaju i doživljavaju se kao ostaci historije ekologije svemira i eksperimenata u biosferama: video iz laboratorija, TV isječci s vijestima iz znanosti, scene iz filmova koje se sedimentiraju u dječjoj potrošačkoj kulturi. Sve je to o samo-popravljanju – samoizlječenju Zemlje.

Tri filma koji grabe tragovima antropocena i postuliraju pregled i novo čitanje slika, dok istovremeno slave izdržljivost materijalnog svijeta.

Gerald Weber

O autorima

Gerald Weber (1965, Beč) studirao je povijest, zemljopis, filozofiju i filmsku teoriju u Beču i Barceloni. Suosnivač je platforme "projektor - discussion forum on film, video and new media" i ko-organizator internacionalnog simpozija filmSUBJECTtheory.
Od 1997 stalni je član tima kuće sixpackfilm, internacionalne distribucijske i prodajne agencije austrijskog kratkog i eksperimentalnog filma i videa. Kustos brojnih filmskih programa u Austriji te za filmske festivale, kinoteke i druge institucije širom svijeta. Od 2004 asistent redatelja.
Povremeno i predavač, domaćin je razgovora o filmu te radionica na temu kuriranja filma, programiranja nezavisnog filma i publikacija.