Koreografija utopije, pokret br. 2

Sonja Pregrad, Andro Giunio, Tin Dožić
14. 08. 2019. - 14. 08. 2019.
Kustos/i: KONTEJNER | biro suvremene umjetničke prakse
U suradnji sa: Kontejner, festival Ekstravagantna tijela
Potpora: Kontejner, Extravagant Bodies Festival

Dom kulture, Korčula
21 h
Ulaz je slobodan!

Tin Dožić (HR), Andro Giunio (HR) i Sonja Pregrad (HR), Koreografija utopije, pokret br. 2, 2018.
Intermedijalni performans

Plesna umjetnica Sonja Pregrad, dizajner i glazbenik Andro Giunio i novomedijski umjetnik Tin Dožić suautori su sinestezijskog rada o dodiru, koji je istovremeno koncert, audiovizualni performans i plesna izvedba. Koreografija utopije, pokret br. 2 pokretna je slika, šum i osjet frekvencija koje emaniraju različiti mediji dodirujući jedan drugi, odnosno, dodirujući senzorno i afektivno tijelo gledatelja. Za festival Ekstravagantna tijela: Ekstravagantna ljubav predlažu reiteraciju rada prilagođenu specifičnom prostoru kina Korčula.

Koreografija utopije, pokret br. 2 oblikuje međuovisnost kao utopijski orga(ni)zam, to je izvedba koja se ispisuje iz neposrednog iskustva dodira. U izvedbi tražimo mjesta dodirivanja pokreta, zvuka i svjetla, gdje frikcija između njih postaje skup oscilacija. Promatramo ih kao jedno, tijelo minerala sagrađeno od različitih pulsirajućih tekstura i intenziteta, tijelo životinje u pokretu različitih udova, tijelo utopije različitih konzistencija. Gledateljev/ičin uron u iskustvo gledanja, slušanja i dodirivanja aktivno vibrira bivajući dijelom tog sinestetskog tijela.

 „Postavljajući pitanje slobode Koreografija ulazi u intrigantan paradoks, podvlačeći upravo granice i ograničenja tijela, prostora, vremena, dodirujući stjenke materijalnosti u kojoj rad titra. U dojmu koji oblikuje sinestetička priroda izvedbe supostoji osjećaj slobode i osjećaj zatočenosti, apsolutna otvorenost i klaustrofobična punoća...”

Ana Fazekaš, kulturpunkt.hr

 

Napomena: u predstavi se koristi stroboskop (izmjenični bljeskovi svjetla)

Izvedba je u dio festivala Ekstravagantna tijela

O autorima

Tin Dožić (Rijeka, 1989.) završio je studij psihologije na Hrvatskim studijima Sveučilišta u Zagrebu (2016) i studij novih medija na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu (2016). U svojoj praksi polazi od medija zvuka, a bavi se terenskim snimanjem, radijem, eksperimentalnom glazbom i multimedijalnim instalacijama. Svoj rad temelji na istraživanju medija izradom vlastitih elektroničkih instrumenata, aproprijacijom zastarjelih tehnologija i reciklažom. Područja interesa su mu materijalnost medija, (mračna) ekologija, DIY kultura, antropocen i geologija, susret znanosti i umjetnosti, spavanje i snovi. Izlagao je i nastupao na raznim platformama u Hrvatskoj i inozemstvu, samostalno i u kolaborativnim projektima. Dožićev rad Pjesme za antropocen osvojio je nagradu Zlatna lubenica na festivalu Media Mediterranea 2018. godine. Finalist je nagrade Radoslav Putar 2019.

Andro Giunio (1983.) grafički je dizajner, docent na odsjeku Medijskog dizajna Sveučilišta Sjever u Koprivnici i eksperimentalni glazbenik. Kao samostalni grafički dizajner radi isključivo na području kulture, stvarajući za filmske, glazbene i umjetničke festivale, izložbe, knjige, publikacije i sl. U umjetničkoj praksi bavi se glazbenom kompozicijom i improvizacijom i glazbenim performansom. Nastupa nekoliko puta na Platformi novog zvuka: Sinelinea (2012., 2013., 2016.), realizira Kompoziciju za neugođenu gitaru za emisiju Slika od zvuka na Trećem programu Hrvatskog radija 2017. godine. Boravi u rezidencijalnom programu Galerije Miroslav Kraljević „Otvoreni studio“, nastupa na Izlogu suvremenog zvuka u Studentskom centru u Zagrebu i radi glazbu za predstavu-instalaciju Iskop zagrebačkog kazališnog kolektiva BADco 2018. godine.   

Sonja Pregrad (1980.) plesna je i intermedijalna autorica, izvođačica i pedagoginja s magisterijem Solo/Dance/Authorship s Universität der Künste u Berlinu. Bavi se međuovisnošću medija, reaproprijacijom izvedbenih formata, (ne)materijalnošću plesa i koreografijom odnosa. U njenom radu pokret je uvijek zamišljen kao kontekstualizirana i relacijska gesta. U posljednjih 15 godina bila je autorica brojnih izvedbenih radova i suradnja predstavljenih u Hrvatskoj i inozemstvu. Dobitnica je Nagrade hrvatskog glumišta 2018., Nagrade UPUH-a za vođenje festivala Improspekcije i kolektivni izvedbeni rad Glečer, te posebnog priznanja na 26. slavonskom bijenalu za izložbu/izvedbu Karnevalski šator hrđa na večernjem povjetarcu. Predaje na Odsjeku za animirani film i nove medije Akademije likovnih umjetnosti u Zagrebu i vodi umjetničku organizaciju Četveroruka.